پیام تسلیت از تاشکند
رفقای تاشکند رفقای تاشکند

   با دریغ ودرد فراوان اطلاع یافتیم که امروز ششم نوامبر2006 م مطابق به   15ماه قوس1385خ محمود بریالی یکی از نامدارترین مبارزان راه آزادی وترقی افغانستان از اثر مریضی طولانیی که عاید حال شان شده بود ، ابریق رحمت را در کشیده و به سرای جاوید شتافتند.

 

  این حادثهء دردناک  درست درزمانی اتفاق افتاد که وطن بلا کشیدهء مان در دشوار ترین دوران حیات وموجودیت سیاسی خود به سر می برد وبه وجود رهبران با درک ، بااحساس ، فاضل و دلیری همچون محمود بریالی که به صلح ، دموکراسی و عدالت اجتماعی ایمان خلل نا پذیر دارند ، شدیداً نیاز مند است. 

 

بلی ، هرکسی که در مکتب ح. د. خ. ا. بزرگ شده ویا شاهد مبارزات نهضت روشنفکری دردههء قانون اساسی وبعد ازآن باشد ، می داند که محمود بریالی یکی از ادامه دهنده گان صدیق راه آزادی خواهان و دموکراسی طلبان وقلم به دستان رسالتمند کشور ما  بود. کسی که  نه تنها یک سیاستمدار برجسته ویک وطنپرست صدیق بلکه یک ژور نالیست توانا بود و در یک کلام  می توان گفت که  چهرهء بی بدیلی بود در  جنبش روشنفکری کشور مان . آری او  بار ها به خاطر آرمان انسانی ووالایش به زندان رفت ولی از عقیده وایمان خود که خدمت به مردمش بود هرگز ودر هیچ شرایطی دست نکشید.  از برکت اندیشه های سالم وبارور همین اندیشمند عزیز بود که طرح نهضت فراگیر میهنی مطابق نیاز زمان ریخته شد وبه زودی به حیث یک پروگرام قابل پذیرش از طرف تمام اعضای صادق حزب دیموکراتیک افغانستان در داخل وخارج کشور مورد استقبال بی نظیرقرار گرفت وامروزه با نام نهضت فراگیر ترقی ودموکراسی افغانستان در پیشاپیش سازمان های سیاسی کشور برای فراهم آوری شرایط صلح ، ازادی وترقی اجتماعی می رزمد.

 

جامعهء روشنفکری  واعضای نهضت ترقی ودموکراسی افغانستان در تاشکند، در حالی که خود را عمیقاً در این غم واندوه بزرگ شریک می دانند ،   مراتب عمیق ترین تأثرات خویش را به خانواده ، دوستان ، رفقای حزبی ووطنداران آن مرد نازنین تقدیم کرده  وبرای آرامش روح وروان آن یار ازدست رفتهء زحمتکشان افغانستان اتحاف دعا می  نمایند.

 باعرض حرمت

 

سید اکرام پیگیر           محمد نبی عظیمی         محمد اشرف شهکار      داکتر محمد کاظم    

 سید سکندر                  محمد عمر کاوش      جنرال محمد یاسین         جنرال عبدالرزاق       

 

 

 


December 9th, 2006


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها